Відомо, що в останні роки рівень довіри до державних інституцій, в тому числі й до судової системи, різко знизився. На вказане впливає безліч факторів, зокрема, консерватизм судового корпусу, негативний приклад правосуддя окремих представників Феміди, інформаційна політика центральних органів влади тощо.
Більш того, стрічки новин соціальних мереж та інтернет-видань все частіше публікують дані соціологічних досліджень, за результатами яких суди, поряд з прокуратурою та іншими державними органами, належить до інститутів, які користуються найменшою довірою. Проте, участь в таких опитуваннях, як правило, приймають громадяни, більшість з яких ніколи не зверталися до суду та участі в судових розглядах не брали.
Тож, керівництво Ужгородського міськрайонного суду прийняло рішення щодо доцільності проведення спеціалізованого опитування, а з метою об’єктивності й достовірності отриманих даних, до проведення такого були залучені представники кафедри соціології Ужгородського національного університету.
Останні, впродовж 10-ти днів опитували сотню респондентів – відвідувачів суду, на предмет якості послуг, що надаються судом, інформаційної відкритості суду, доступності установи для громадян та відношенням працівників і суддів до учасників процесу.
Зрештою, результат виявився здебільшого нейтральним, а в деяких випадках, позитивним.
Відтак, більшість опитаних респондентів оцінили на «добре» наявну в суді інформацію щодо оголошень, правил допуску й перебування в суді, інформацію про призначені судові слухання у справах та наявності реквізитів для сплати судового збору чи штрафів. Третина опитаних респондентів телефонували до суду й дають позитивні відгуки з приводу отримання інформації, яка їх цікавила, саме в телефонному режимі. Зафіксовано високий рівень користування сторінкою Ужгородського міськрайонного суду й абсолютна більшість респондентів, яка користується такою, знайшла потрібну для себе інформацію.
Громадяни здебільшого нейтрально характеризують професійні та особисті якості працівників установи. Більш того, 72 % респондентів упевнені в незалежності та неупередженості суддів при розгляді їх справ.
Відвідувачам було надано можливість оцінити комфортність перебування в суді через аспекти зручності й достатності місць для очікування, чистоти й прибраності приміщення тощо.
Зрештою, загальна оцінка суду - «вище ніж задовільно». Так, зі ста опитаних відвідувачів суду незадовільно оцінюють роботу установи 16 осіб, добре та відмінно – 46 громадян.
Для покращення роботи установи, ми запитали громадян, яких конкретних змін потребує Ужгородський міськрайонний суд.
Ми вдячні громадянам за надані відповіді та соціологам місцевого університету за проведене опитування й уніфіковані дані, з огляду на отримані результати, адміністрація суду ліквідує наявні недоліки та здійснить покращення сфер діяльності установи, що потребують модифікації.
Наостанок, влучною є висловлювання «Читайте цифри! Вони позбавлені емоцій і часто ховають в собі зміст,який губиться серед океану екзальтованих слів».
Прес-служба Ужгородського міськрайонного суду